Kollégiumi kirándulás Tokajban

„Mily számtalanok a te műveid, Uram! Mindazokat bölcsen alkottad meg, és betelt a föld a te gazdagságoddal.” Zsoltárok 104:24 HUNK

A kollégium mindig összetartó közösség volt, ennek egyik erősítő eleme pedig a közös programok sora. A tanévben is több alkalommal tartottunk közös összejöveteleket, műsorokat, előadásokat, mert végre a járvány miatti korlátozások véget értek.

Ebben az évben április 6-án a kollégium diákjai Tokajba kirándultak. Izgalommal készültünk, mert az első állomás Szerencsen a Csokoládé Mintabolt volt, ahonnan kellő energiával szerelkezve fel indultunk tovább Tokajba, a hajókikötőbe. Sajnos, a hajókirándulásról le kellett mondanunk a folyó áradása, illetve más technikai akadályok miatt. De a hajótársaság – kárpótlásul- elvitt bennünket egy városi vonatozásra, illetve egy interaktív múzeumba. A múzeum meglepett bennünket, mert valóban interaktív volt, illatokat lehetett azonosítani, virtuálisan kerékpározni a környék borvidékén, sőt virtuálisan autóba is ülhettünk megtekinteni a borvidéket. A falakon beszélő képek segítettek a tájékozódásban és rengeteg játék fogadott bennünket.

Az ebédet a Tisza partján álló Bonchidai csárdában költöttük el. Megtekintettük az ismeretlen borívó emlékhelyét. Majd, hogy lejárjuk az ebédet, felmentünk a Finánc-dombi kilátóba, ahonnan páratlan panoráma tárult elénk: a Tisza és a Bodrog összeérésén túl a Tisza messzire kanyargó képe, a hidak, a megáradt Bodrog gyors folyása és persze a környező erdők látképe.

Egy kis folyóparti séta és búcsúfia vásárlása után újra Szerencsre utaztunk, ahol a JANASÓCZKI pincészetbe egy kis borászati ismereteket tartalmazó előadást tartottak nekünk a helyi borokból, a helyi szőlő különleges termesztéséről, borrá alakításáról, elnevezéséről, mértékegységeiről, sőt ivásának kultúrájáról is.

Fáradtan, de jó hangulatban indultunk haza a kollégiumba. Szép nap volt, az idő is kedvezett, sütött a nap, jó volt látni más tájakat, kikapcsolódni a mindennapi kerékvágásból